WYBORY DO WŁADZ SRS PTK i KANDYDATÓW DO WŁADZ PTK- 2011

 

 

LIST OD PREZESA SRS PTK

Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy,

W tym roku podczas Konferencji SRS POLSTIM 2011 odbędą się kolejne wybory do Władz Sekcji. Zgodnie z nowym regulaminem (który na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze rejestracji sądowej - ale zapewne będzie ja miał wkrótce) będziemy wybierać:

  1. Prezesa (Przewodniczącego Zarządu) SRS PTK, , który automatycznie za dwa lata obejmie funkcję Byłego Prezesa
  2. Prezesa Elekta (Zastępcę Przewodniczącego Zarządu) SRS PTK na najbliższą kadencję, który automatycznie za dwa lata obejmie funkcję Prezesa
    Zarząd Sekcji w składzie:
  3. Sekretarza Zarządu Sekcji (którego kandydaturę może zarekomendować nowo wybrany Prezes Sekcji)
  4. 5-ciu Członków Zarządu SRS, z których (po ukonstytuowaniu się nowo wybranego Zarządu Sekcji) - jeden zostanie skarbnikiem
  5. 3 członków Komisji Rewizyjnej
  6. Kandydata SRS na Członka Zarządu Głównego PTK

W sumie będziemy wybierać aż 12 Osób.

Przypominam, że mandaty wyborcze mogą otrzymać tylko członkowie PTK.

Chętnie udostępnię nasze strony Głównym Kandydatom do Władz Sekcji dla przedstawienia swoich programów wyborczych.

Andrzej Kutarski
Ustępujący
(dopiero w dniu wyborów do Zarządu Głównego PTK na Kongresie PTK we Wrocławiu)
Prezes Sekcji Rytmu Serca PTK

 

powrót do góry>>>

 

LIST OD PREZESA PTK

Szanowni Państwo,

Z uwagi na rok wyborczy w Polskim Towarzystwie Kardiologicznym i w świetle zmian Statutu PTK, które zatwierdziło Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Towarzystwa w dniu 23.09.2010 w Poznaniu, Zarząd Główny pragnąc wskazać Państwu jak powinna przebiegać ordynacja wyborcza, przytacza poniżej opinię prawną mec. Małgorzaty Łozowskiej - opiekuna prawnego PTK:
"Zważywszy, że trudno jest przewidzieć moment zarejestrowania zmian Statutu PTK, jak również nie można całkowicie wykluczyć, że sąd rejestrowy odmówi ich zarejestrowania bądź uzależni ich rejestrację od dokonana dalszych zmian w Statucie, a niektóre jednostki organizacyjne PTK, w tym Komisja Wyborcza, już rozpoczynają działania "wyborcze" do Zarządu Głównego PTK, proponuje się do momentu zarejestrowania zmian przyjąć tok prac dwutorowo.
Z jednej strony należy przyjąć tok dotychczasowy zgłaszania kandydatur do Zarządu Głównego PTK, tj. zgodnie z obecnie obowiązującym Statutem PTK.
Jednocześnie zaś, biorąc pod uwagę jedną z zasadniczych zmian Statutu wynikającą z nowego (niezarejestrowanego) punktu 5.8.a., zgodnie z którym "Każda Asocjacja i każda Sekcja może wybrać i zgłosić 1 (jednego) kandydata do Zarządu Głównego Towarzystwa wybranego przez odpowiednio Walne Zgromadzenie Asocjacji bądź Walne Zgromadzenie Sekcji", proponuje się wprowadzać do agendy Zgromadzeń punkt o wyborze takiego członka Zarządu Głównego PTK. Jednocześnie przy podejmowaniu uchwały istotnym jest aby zaznaczyć, że wybór ten (uchwała) wchodzi w życie z momentem i pod warunkiem zarejestrowania zmian Statutu PTK obejmujących dokonywanie wyboru przez Zgromadzenia Sekcji i Asocjacji PTK.
Przypominam także, że aby kandydatury wybrane zgodnie z punktem 5.8.a mogły być uwzględnione przez Komisję Wyborczą, do Komisji Wyborczej winna trafić odpowiednia dokumentacja (w oryginale) potwierdzająca ważność dokonanego wyboru oraz ilość głosów oddanych za kandydaturą. Winny to być więc: protokół Zgromadzenia, lista obecności oraz karty z oddanymi w głosowaniu tajnym głosami."

Natomiast w odniesieniu do zmian Statutu PTK dotyczących ujednolicenia kadencyjności w: Sekcjach, Asocjacjach i Oddziałach PTK (zgodnie z zasadami kadencyjności w Zarządzie Głównym), tzn:

  1. możliwość bycia Przewodniczącym tylko przez jedną kadencję;
  2. możliwość bycia członkiem Zarządu maksymalnie przez dwie, kolejne kadencje;
  3. konieczność wyboru Przewodniczącego-Elekta,
  4. wybór członków Komisji Rewizyjnej

i mając na względzie jak najbardziej demokratyczne przesłanki w stosunku do wszystkich struktur PTK, których Walne Zgromadzenia Wyborcze rozpoczęły się już jesienią ubiegłego roku, Zarząd Główny PTK rekomenduje, w oczekiwaniu na postanowienie sądu, podporządkowanie się nowej ordynacji wyborczej w zakresie wynikającym z punktu 1 i 2 powyżej, a także dokonywać wyboru Przewodniczącego-Elekta w Oddziałach i Sekcjach (w Asocjacjach już istnieje ten obowiązek) oraz członków Komisji Rewizyjnej w Sekcjach (w Oddziałach i Asocjacjach już istnieje ten obowiązek), z zaznaczeniem w uchwałach dotyczących tych wyborów, że uchwała wchodzi w życie z momentem i pod warunkiem zarejestrowania zmian statutu PTK obejmujących dokonywanie wyboru przez Zgromadzenia Sekcji i Asocjacji PTK.

W przypadku pytań uprzejmie prosimy o kontakt z mec. M. Łozowską - m.lozowska@glr.pl .

W imieniu Zarządu Głównego PTK,
Prof. dr. hab. med. Waldemar Banasiak
Prezes PTK

 

powrót do góry>>>

 

STATUT POLSKIEGO TOWARZYSTWA KARDIOLOGICZNEGO

1. Postanowienia wstępne
2. Nazwa, siedziba, teren działalności Towarzystwa
3. Cele statutowe Towarzystwa i środki do ich realizacji
4. Członkowie Towarzystwa, ich prawa i obowiązki
5. Władze Towarzystwa
6. Walne Zgromadzenie Towarzystwa
7. Zarząd Główny Towarzystwa
8. Komisja Rewizyjna Towarzystwa
9.A Asocjacje
9. Oddziały Towarzystwa
10. Komitet organizacyjny
11. Komisja Nagród
12. Sekcje Towarzystwa
13. Wyróżnienia i nagrody
14. Majątek Towarzystwa
15. Postanowienia końcowe

10 Sekcje Towarzystwa
12.1 Sekcje Towarzystwa skupiają członków Towarzystwa, zainteresowanych poszczególnymi działami kardiologii. Sekcje są powoływane przez Zarząd Główny Towarzystwa, na wniosek członka Zarządu Głównego Towarzystwa lub co najmniej 20 członków Towarzystwa. Zarząd Główny Towarzystwa uchwala regulamin organizacyjny Sekcji Towarzystwa. Zarząd Główny Towarzystwa powołuje Przewodniczącego Zarządu Sekcji, który kieruje Sekcją aż do wyboru Zarządu Sekcji pierwszej kadencji, w tym Przewodniczącego
i Przewodniczącego-Elekta. Przewodniczący powołany przez Zarząd Główny Towarzystwa staje się automatycznie w dniu dokonywania wyborów do Zarządu Sekcji pierwszej kadencji Ustępującym Przewodniczącym pierwszej kadencji.
12.2 Zarząd Sekcji składa się z: Przewodniczącego, Przewodniczącego-Elekta, Ustępującego Przewodniczącego, Skarbnika, Sekretarza oraz członków w liczbie maksymalnie do 4, wybieranych na wspólną, dwuletnia kadencję.
12.2.a. Kadencja wszystkich członków Zarządu Sekcji (za wyłączeniem członków Zarządu pierwszej kadencji) niezależnie od rodzaju funkcji w Zarządzie Sekcji, w tym Przewodniczącego, Ustępującego Przewodniczącego, Przewodniczącego-Elekta Skarbnika i Sekretarza rozpoczyna się od dnia, w którym rozpoczyna się kadencja członków Zarządu Głównego Towarzystwa zgodnie z punktem 7.12.
12.3. Funkcje Skarbnika i Sekretarza mogą być łączone decyzją Walnego Zgromadzenia Sekcji, które określa też liczbę Członków Zarządu Sekcji.
12.4 Wyboru członków Zarządu Sekcji dokonuje Walne Zgromadzenie Sekcji zwykłą większością głosów z listy obejmującej kandydatów zaproponowanych przez ustępujący Zarząd Sekcji i Walne Zgromadzenie Sekcji.
12.5 Wybory członków Zarządu Sekcji odbywają się w okresie 12 (dwunastu) miesięcy kalendarzowych poprzedzających wybory członków do Zarządu Głównego Towarzystwa, nie później jednak niż w dniu poprzedzającym odbywanie wyborów do Zarządu Głównego Towarzystwa. Przewodniczący, Ustępujący Przewodniczący i Przewodniczący-Elekt mogą pełnić swoje funkcje nie dłużej niż przez jedną kadencję. Przewodniczący-Elekt, po upływie kadencji staje się automatycznie Przewodniczącym bez dokonywania osobnego wyboru i może pełnić swoją funkcję przez jedną kadencję. Przewodniczący po upływie kadencji staje się automatycznie po upływie kadencji Ustępującym Przewodniczącym bez dokonywania osobnego wyboru. Członkiem Zarządu Sekcji nie można być dłużej niż przez dwie kolejne kadencje, przy czym Członkowie Zarządu Sekcji pierwszej kadencji mogą pełnić swoje funkcje także w dwóch kadencjach bezpośrednio następujących po kadencji pierwszej. Członek Zarządu Sekcji, który pozostawał w Zarządzie Sekcji przez dwie kolejne kadencje (bądź dwie kadencje oraz pierwszą kadencję dla Członków Zarządu pierwszej kadencji) zachowuje prawo do ubiegania się o funkcję Przewodniczącego-Elekta na kadencję następującą bezpośrednio po ostatniej z jego kadencji. Członek Zarządu Sekcji może ponownie zostać Członkiem Zarządu Sekcji po upływie okresu jednej kadencji następującej bezpośrednio po ostatniej z jego kadencji.
12.6. Przewodniczący Zarządu Sekcji wraz ze Skarbnikiem Sekcji z łącznego upoważnienia Prezesa i Skarbnika Zarządu Głównego Towarzystwa dysponują środkami finansowymi Towarzystwa związanymi z działalnością Sekcji. Na wniosek Przewodniczącego Sekcji, dodatkowe pełnomocnictwa do dysponowania środkami finansowymi Towarzystwa związanymi z działalnością Sekcji mogą uzyskać także dwaj inni członkowie Zarządu Sekcji. Pełnomocnictwa te udzielane są przez Prezesa i Skarbnika Zarządu Głównego Towarzystwa.
12.7. Przewodniczący Zarządu Sekcji przedstawia Zarządowi Głównemu Towarzystwa w terminie do 1 marca każdego roku obrotowego, sprawozdanie z działalności Sekcji: merytorycznej i finansowej za poprzedni rok obrotowy.
12.8. Komisja Rewizyjna Sekcji składa się z trzech członków wybranych przez Walne Zgromadzenie Sekcji. Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Sekcji wybierają jej członkowie na pierwszym posiedzeniu. Zadaniem Komisji Rewizyjnej Sekcji jest nadzór nad działalnością Sekcji. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej Sekcji odbywają się co najmniej jeden raz w roku. Komisja Rewizyjna Sekcji po dokonaniu oceny merytorycznej i finansowej Sekcji przedstawia Walnemu Zgromadzeniu Sekcji wnioski, m.in. w przedmiocie udzielenia lub odmowy udzielenia Członkom Zarządu Sekcji absolutorium.
12.9. Członkowie Komisji Rewizyjnej Sekcji powoływani są na okres wspólnej kadencji Członków Zarządu Sekcji, o której mowa w punktach 12.2. i 12.2..a.
5.8. Każda Asocjacja, każda Sekcja, Oddział lub grupa co najmniej 30 członków Towarzystwa (Grupa Członków) może zgłosić 3 (trzech) kandydatów do Komisji Rewizyjnej oraz do Komisji Nagród..
5.8.a. Każda Asocjacja i każda Sekcja może wybrać i zgłosić 1 (jednego) kandydata do Zarządu Głównego Towarzystwa wybranego przez odpowiednio Walne Zgromadzenie Asocjacji bądź Walne Zgromadzenie Sekcji.
5.10. Do każdego zgłoszenia kandydata Komisji Wyborczej konieczne jest dołączenie:
5.10.1 listu poparcia odpowiednio Asocjacji, Sekcji, Oddziału - w przypadku kandydatów zgłaszanych zgodnie z punktem 5.8;
5.10.2 odpisu protokołu odpowiednio Walnego Zgromadzenia Asocjacji bądź Walnego Zgromadzenia Sekcji - w przypadku kandydatów wybranych zgodnie z punktem 5.8a.;
5.10.3 życiorysu kandydata;
5.10.4 listu motywacyjnego kandydata zawierającego jego zgodę na kandydowanie oraz deklarację uczestniczenia przez pełną kadencję w działalności organu Towarzystwa, do którego kandyduje.
5.11. Zgłoszenia winny wpływać nie później niż na 14 dni przed dniem dokonywania wyborów. Zgłoszenia, które wpłyną po tym terminie nie będą brane pod uwagę przez Komisję Wyborczą.
5.12 Do Komisji Wyborczej stosuje się odpowiednio punkty 5.2, 7.3 i 7.4.
5.13. Spośród kandydatów wybranych i zgłoszonych zgodnie z punktem 5.8.a, w oparciu o wyniki głosowań zawarte w protokołach Walnych Zgromadzeń Asocjacji i Walnych Zgromadzeń Sekcji złożonych Komisji Wyborczej zgodnie z punktem 5.10.2, Komisja Wyborcza sporządza listę 4 (czterech) członków Zarządu Głównego (lub mniejszą w przypadku wyboru mniejszej liczby Członków Zarządu Głównego), którzy uzyskali największa liczbę głosów wyborczych (głosów za kandydaturą przy dokonywaniu wyboru). Głosy wyborcze podlegają sumowaniu w przypadku wyboru i zgłoszenia tego samego kandydata przez różne Sekcje lub Asocjacje. Lista kandydatów sporządzona zgodnie z niniejszym punktem jest przedkładana Walnemu Zgromadzeniu Towarzystwa celem jej ogłoszenia. Pełna dokumentacja dotycząca wyborów Członków Zarządu Głównego zgodnie z punktem 5.8.a jest przekazywana przez Komisję Wyborczą do Zarządu Głównego.

powrót do góry>>>

 

Zasady zgłaszania kandydatów do władz PTK - komunikat Komisji Wyborczej

Zasady zgłaszania kandydatów do władz PTK - komunikat Komisji Wyborczej
22.02.2011
Szanowni Państwo,

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy z dniem 26 stycznia br. dokonał rejestracji zamian w Statucie PTK. W związku z powyższym wszystkie struktury Towarzystwa obowiązuje nowa ordynacja wyborcza.

Zasady zgłaszania do Komisji Wyborczej PTK kandydatur do władz Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w kadencji 2011-2013

1) Komisja Wyborcza zbiera zgłoszenia kandydatów na:
a. członka Zarządu Głównego, Komisji Rewizyjnej, Komisji Nagród
i Komisji Wyborczej
UWAGA: Nie można zgłaszać jako kandydatów na członka ZG osób, które były członkami ZG nieprzerwanie w ciągu dwóch ostatnich kadencji (2007-2009 i 2009-2011) oraz jako kandydata na członka ZG lub Komisji Rewizyjnej osób, dla których od zaprzestania pełnienia funkcji Członka Komisji Wyborczej nie upłynął okres 2 lat.
b. Prezesa -elekta PTK.
UWAGA: Nie można zgłaszać osób, które w przeszłości pełniły funkcję Prezesa PTK.

2) Każda Asocjacja, Oddział, Sekcja lub Grupa Członków może zgłosić 3 kandydatów do Zarządu Głównego, Komisji Rewizyjnej oraz do Komisji Nagród oraz dowolną liczbę kandydatów do Komisji Wyborczej, przy czym rekomenduje się, by było to nie więcej niż 3 kandydatów. Do zgłoszenia należy dołączyć wszystkie wymienione poniżej dokumenty:
a. list poparcia odpowiednio Sekcji, Asocjacji lub Oddziału; w przypadku Grupy Członków zgłoszenie winno być podpisane przez wszystkie osoby wchodzące w jej skład;
b. życiorys kandydata;
c. list motywacyjny kandydata z jego zgodą na kandydowanie i deklaracją uczestniczenia w działalności danego organu PTK przez pełną kadencję.

3) Każda Asocjacja i Sekcja może na swoim Walnym Zgromadzeniu wybrać jednego kandydata do ZG i zgłosić go Komisji Wyborczej. Do zgłoszenia należy dołączyć wszystkie wymienione poniżej dokumenty:
a. list poparcia odpowiednio Sekcji lub Asocjacji podpisany przez Zarząd Sekcji lub Asocjacji z informacją, iż kandydat został wybrany na Walnym Zgromadzeniu Sekcji lub Asocjacji
b. protokół Walnego Zgromadzenia (z wyszczególnieniem liczby głosów oddanych na kandydata) wraz załącznikami do protokołu, tj. listą obecności uczestników WZ i kartami wyborczymi z tajnego głosowania;
c. życiorys kandydata;
d. list motywacyjny kandydata z jego zgodą na kandydowanie i deklaracją uczestniczenia w działalności ZG przez pełną kadencję.

4) Zarządy Sekcji, Zarządy Asocjacji, Zarządy Oddziałów oraz Grupy Członków mogą zgłaszać kandydatury na Prezesa - elekta PTK. Do zgłoszenia należy dołączyć wszystkie wymienione poniżej dokumenty:
a. list poparcia Sekcji, Asocjacji, Oddziału; w przypadku Grupy Członków zgłoszenie winno być podpisane przez wszystkie osoby wchodzące w jej skład;
b. życiorys kandydata;
c. list motywacyjny kandydata z jego zgodą na kandydowanie na funkcję Prezesa -elekta w kadencji 2011-2013, objęcie funkcji Prezesa PTK
w kadencji 2013-2015 w przypadku jego wyboru i deklaracją aktywnego uczestniczenia w działalności PTK w następnej kadencji bez względu na wynik wyborów.

Przygotowane wg opisanych zasad zgłoszenia należy przesyłać do dnia 21.09.2011.
na adres:
Komisja Wyborcza Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego
Ul. Stawki 3 A lok. 1-2
00-193 Warszawa


Komisja Wyborcza PTK

powrót do góry>>>