LIST OD PREZESA SRS
PTK |
Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy,
W tym roku podczas Konferencji SRS POLSTIM 2011 odbędą się
kolejne wybory do Władz Sekcji. Zgodnie z nowym regulaminem (który
na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze rejestracji sądowej - ale
zapewne będzie ja miał wkrótce) będziemy wybierać:
- Prezesa (Przewodniczącego Zarządu) SRS PTK, , który
automatycznie za dwa lata obejmie funkcję Byłego Prezesa
- Prezesa Elekta (Zastępcę Przewodniczącego Zarządu) SRS
PTK na najbliższą kadencję, który automatycznie za dwa
lata obejmie funkcję Prezesa
Zarząd Sekcji w składzie:
- Sekretarza Zarządu Sekcji (którego kandydaturę może
zarekomendować nowo wybrany Prezes Sekcji)
- 5-ciu Członków Zarządu SRS, z których (po
ukonstytuowaniu się nowo wybranego Zarządu Sekcji) - jeden
zostanie skarbnikiem
- 3 członków Komisji Rewizyjnej
- Kandydata SRS na Członka Zarządu Głównego PTK
W sumie będziemy wybierać aż 12 Osób.
Przypominam, że mandaty wyborcze mogą otrzymać tylko członkowie
PTK.
Chętnie udostępnię nasze strony Głównym Kandydatom do Władz
Sekcji dla przedstawienia swoich programów wyborczych.
Andrzej Kutarski
Ustępujący
(dopiero w dniu wyborów do Zarządu Głównego PTK na Kongresie
PTK we Wrocławiu)
Prezes Sekcji Rytmu Serca PTK
|
powrót do góry>>>
|
LIST OD PREZESA PTK |
Szanowni Państwo,
Z uwagi na rok wyborczy w Polskim Towarzystwie Kardiologicznym
i w świetle zmian Statutu PTK, które zatwierdziło Nadzwyczajne
Walne Zgromadzenie Towarzystwa w dniu 23.09.2010 w Poznaniu, Zarząd
Główny pragnąc wskazać Państwu jak powinna przebiegać
ordynacja wyborcza, przytacza poniżej opinię prawną mec. Małgorzaty
Łozowskiej - opiekuna prawnego PTK:
"Zważywszy, że trudno jest przewidzieć moment
zarejestrowania zmian Statutu PTK, jak również nie można całkowicie
wykluczyć, że sąd rejestrowy odmówi ich zarejestrowania bądź
uzależni ich rejestrację od dokonana dalszych zmian w Statucie,
a niektóre jednostki organizacyjne PTK, w tym Komisja Wyborcza,
już rozpoczynają działania "wyborcze" do Zarządu Głównego
PTK, proponuje się do momentu zarejestrowania zmian przyjąć tok
prac dwutorowo.
Z jednej strony należy przyjąć tok dotychczasowy zgłaszania
kandydatur do Zarządu Głównego PTK, tj. zgodnie z obecnie obowiązującym
Statutem PTK.
Jednocześnie zaś, biorąc pod uwagę jedną z zasadniczych zmian
Statutu wynikającą z nowego (niezarejestrowanego) punktu 5.8.a.,
zgodnie z którym "Każda Asocjacja i każda Sekcja może
wybrać i zgłosić 1 (jednego) kandydata do Zarządu Głównego
Towarzystwa wybranego przez odpowiednio Walne Zgromadzenie
Asocjacji bądź Walne Zgromadzenie Sekcji", proponuje się
wprowadzać do agendy Zgromadzeń punkt o wyborze takiego członka
Zarządu Głównego PTK. Jednocześnie przy podejmowaniu uchwały
istotnym jest aby zaznaczyć, że wybór ten (uchwała) wchodzi w
życie z momentem i pod warunkiem zarejestrowania zmian Statutu
PTK obejmujących dokonywanie wyboru przez Zgromadzenia Sekcji i
Asocjacji PTK.
Przypominam także, że aby kandydatury wybrane zgodnie z punktem
5.8.a mogły być uwzględnione przez Komisję Wyborczą, do
Komisji Wyborczej winna trafić odpowiednia dokumentacja (w
oryginale) potwierdzająca ważność dokonanego wyboru oraz ilość
głosów oddanych za kandydaturą. Winny to być więc: protokół
Zgromadzenia, lista obecności oraz karty z oddanymi w głosowaniu
tajnym głosami."
Natomiast w odniesieniu do zmian Statutu PTK dotyczących
ujednolicenia kadencyjności w: Sekcjach, Asocjacjach i Oddziałach
PTK (zgodnie z zasadami kadencyjności w Zarządzie Głównym),
tzn:
- możliwość bycia Przewodniczącym tylko przez jedną
kadencję;
- możliwość bycia członkiem Zarządu maksymalnie przez
dwie, kolejne kadencje;
- konieczność wyboru Przewodniczącego-Elekta,
- wybór członków Komisji Rewizyjnej
i mając na względzie jak najbardziej demokratyczne przesłanki
w stosunku do wszystkich struktur PTK, których Walne Zgromadzenia
Wyborcze rozpoczęły się już jesienią ubiegłego roku, Zarząd
Główny PTK rekomenduje, w oczekiwaniu na postanowienie sądu,
podporządkowanie się nowej ordynacji wyborczej w zakresie
wynikającym z punktu 1 i 2 powyżej, a także dokonywać wyboru
Przewodniczącego-Elekta w Oddziałach i Sekcjach (w Asocjacjach
już istnieje ten obowiązek) oraz członków Komisji Rewizyjnej w
Sekcjach (w Oddziałach i Asocjacjach już istnieje ten obowiązek),
z zaznaczeniem w uchwałach dotyczących tych wyborów, że uchwała
wchodzi w życie z momentem i pod warunkiem zarejestrowania zmian
statutu PTK obejmujących dokonywanie wyboru przez Zgromadzenia
Sekcji i Asocjacji PTK.
W przypadku pytań uprzejmie prosimy o kontakt z mec. M. Łozowską
- m.lozowska@glr.pl .
W imieniu Zarządu Głównego PTK,
Prof. dr. hab. med. Waldemar Banasiak
Prezes PTK
|
powrót do góry>>>
|
STATUT POLSKIEGO TOWARZYSTWA
KARDIOLOGICZNEGO |
1. Postanowienia wstępne
2. Nazwa, siedziba, teren działalności Towarzystwa
3. Cele statutowe Towarzystwa i środki do ich realizacji
4. Członkowie Towarzystwa, ich prawa i obowiązki
5. Władze Towarzystwa
6. Walne Zgromadzenie Towarzystwa
7. Zarząd Główny Towarzystwa
8. Komisja Rewizyjna Towarzystwa
9.A Asocjacje
9. Oddziały Towarzystwa
10. Komitet organizacyjny
11. Komisja Nagród
12. Sekcje Towarzystwa
13. Wyróżnienia i nagrody
14. Majątek Towarzystwa
15. Postanowienia końcowe
10 Sekcje Towarzystwa
12.1 Sekcje Towarzystwa skupiają członków Towarzystwa,
zainteresowanych poszczególnymi działami kardiologii. Sekcje są
powoływane przez Zarząd Główny Towarzystwa, na wniosek członka
Zarządu Głównego Towarzystwa lub co najmniej 20 członków
Towarzystwa. Zarząd Główny Towarzystwa uchwala regulamin
organizacyjny Sekcji Towarzystwa. Zarząd Główny Towarzystwa
powołuje Przewodniczącego Zarządu Sekcji, który kieruje Sekcją
aż do wyboru Zarządu Sekcji pierwszej kadencji, w tym
Przewodniczącego
i Przewodniczącego-Elekta. Przewodniczący powołany przez Zarząd
Główny Towarzystwa staje się automatycznie w dniu dokonywania
wyborów do Zarządu Sekcji pierwszej kadencji Ustępującym
Przewodniczącym pierwszej kadencji.
12.2 Zarząd Sekcji składa się z: Przewodniczącego, Przewodniczącego-Elekta,
Ustępującego Przewodniczącego, Skarbnika, Sekretarza oraz członków
w liczbie maksymalnie do 4, wybieranych na wspólną, dwuletnia
kadencję.
12.2.a. Kadencja wszystkich członków Zarządu Sekcji (za wyłączeniem
członków Zarządu pierwszej kadencji) niezależnie od rodzaju
funkcji w Zarządzie Sekcji, w tym Przewodniczącego, Ustępującego
Przewodniczącego, Przewodniczącego-Elekta Skarbnika i Sekretarza
rozpoczyna się od dnia, w którym rozpoczyna się kadencja członków
Zarządu Głównego Towarzystwa zgodnie z punktem 7.12.
12.3. Funkcje Skarbnika i Sekretarza mogą być łączone decyzją
Walnego Zgromadzenia Sekcji, które określa też liczbę Członków
Zarządu Sekcji.
12.4 Wyboru członków Zarządu Sekcji dokonuje Walne Zgromadzenie
Sekcji zwykłą większością głosów z listy obejmującej
kandydatów zaproponowanych przez ustępujący Zarząd Sekcji i
Walne Zgromadzenie Sekcji.
12.5 Wybory członków Zarządu Sekcji odbywają się w okresie 12
(dwunastu) miesięcy kalendarzowych poprzedzających wybory członków
do Zarządu Głównego Towarzystwa, nie później jednak niż w
dniu poprzedzającym odbywanie wyborów do Zarządu Głównego
Towarzystwa. Przewodniczący, Ustępujący Przewodniczący i
Przewodniczący-Elekt mogą pełnić swoje funkcje nie dłużej niż
przez jedną kadencję. Przewodniczący-Elekt, po upływie
kadencji staje się automatycznie Przewodniczącym bez dokonywania
osobnego wyboru i może pełnić swoją funkcję przez jedną
kadencję. Przewodniczący po upływie kadencji staje się
automatycznie po upływie kadencji Ustępującym Przewodniczącym
bez dokonywania osobnego wyboru. Członkiem Zarządu Sekcji nie można
być dłużej niż przez dwie kolejne kadencje, przy czym Członkowie
Zarządu Sekcji pierwszej kadencji mogą pełnić swoje funkcje
także w dwóch kadencjach bezpośrednio następujących po
kadencji pierwszej. Członek Zarządu Sekcji, który pozostawał w
Zarządzie Sekcji przez dwie kolejne kadencje (bądź dwie
kadencje oraz pierwszą kadencję dla Członków Zarządu
pierwszej kadencji) zachowuje prawo do ubiegania się o funkcję
Przewodniczącego-Elekta na kadencję następującą bezpośrednio
po ostatniej z jego kadencji. Członek Zarządu Sekcji może
ponownie zostać Członkiem Zarządu Sekcji po upływie okresu
jednej kadencji następującej bezpośrednio po ostatniej z jego
kadencji.
12.6. Przewodniczący Zarządu Sekcji wraz ze Skarbnikiem Sekcji z
łącznego upoważnienia Prezesa i Skarbnika Zarządu Głównego
Towarzystwa dysponują środkami finansowymi Towarzystwa związanymi
z działalnością Sekcji. Na wniosek Przewodniczącego Sekcji,
dodatkowe pełnomocnictwa do dysponowania środkami finansowymi
Towarzystwa związanymi z działalnością Sekcji mogą uzyskać
także dwaj inni członkowie Zarządu Sekcji. Pełnomocnictwa te
udzielane są przez Prezesa i Skarbnika Zarządu Głównego
Towarzystwa.
12.7. Przewodniczący Zarządu Sekcji przedstawia Zarządowi Głównemu
Towarzystwa w terminie do 1 marca każdego roku obrotowego,
sprawozdanie z działalności Sekcji: merytorycznej i finansowej
za poprzedni rok obrotowy.
12.8. Komisja Rewizyjna Sekcji składa się z trzech członków
wybranych przez Walne Zgromadzenie Sekcji. Przewodniczącego
Komisji Rewizyjnej Sekcji wybierają jej członkowie na pierwszym
posiedzeniu. Zadaniem Komisji Rewizyjnej Sekcji jest nadzór nad
działalnością Sekcji. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej Sekcji
odbywają się co najmniej jeden raz w roku. Komisja Rewizyjna
Sekcji po dokonaniu oceny merytorycznej i finansowej Sekcji
przedstawia Walnemu Zgromadzeniu Sekcji wnioski, m.in. w
przedmiocie udzielenia lub odmowy udzielenia Członkom Zarządu
Sekcji absolutorium.
12.9. Członkowie Komisji Rewizyjnej Sekcji powoływani są na
okres wspólnej kadencji Członków Zarządu Sekcji, o której
mowa w punktach 12.2. i 12.2..a.
5.8. Każda Asocjacja, każda Sekcja, Oddział lub grupa co
najmniej 30 członków Towarzystwa (Grupa Członków) może zgłosić
3 (trzech) kandydatów do Komisji Rewizyjnej oraz do Komisji Nagród..
5.8.a. Każda Asocjacja i każda Sekcja może wybrać i zgłosić
1 (jednego) kandydata do Zarządu Głównego Towarzystwa wybranego
przez odpowiednio Walne Zgromadzenie Asocjacji bądź Walne
Zgromadzenie Sekcji.
5.10. Do każdego zgłoszenia kandydata Komisji Wyborczej
konieczne jest dołączenie:
5.10.1 listu poparcia odpowiednio Asocjacji, Sekcji, Oddziału - w
przypadku kandydatów zgłaszanych zgodnie z punktem 5.8;
5.10.2 odpisu protokołu odpowiednio Walnego Zgromadzenia
Asocjacji bądź Walnego Zgromadzenia Sekcji - w przypadku
kandydatów wybranych zgodnie z punktem 5.8a.;
5.10.3 życiorysu kandydata;
5.10.4 listu motywacyjnego kandydata zawierającego jego zgodę na
kandydowanie oraz deklarację uczestniczenia przez pełną kadencję
w działalności organu Towarzystwa, do którego kandyduje.
5.11. Zgłoszenia winny wpływać nie później niż na 14 dni
przed dniem dokonywania wyborów. Zgłoszenia, które wpłyną po
tym terminie nie będą brane pod uwagę przez Komisję Wyborczą.
5.12 Do Komisji Wyborczej stosuje się odpowiednio punkty 5.2, 7.3
i 7.4.
5.13. Spośród kandydatów wybranych i zgłoszonych zgodnie z
punktem 5.8.a, w oparciu o wyniki głosowań zawarte w protokołach
Walnych Zgromadzeń Asocjacji i Walnych Zgromadzeń Sekcji złożonych
Komisji Wyborczej zgodnie z punktem 5.10.2, Komisja Wyborcza sporządza
listę 4 (czterech) członków Zarządu Głównego (lub mniejszą
w przypadku wyboru mniejszej liczby Członków Zarządu Głównego),
którzy uzyskali największa liczbę głosów wyborczych (głosów
za kandydaturą przy dokonywaniu wyboru). Głosy wyborcze podlegają
sumowaniu w przypadku wyboru i zgłoszenia tego samego kandydata
przez różne Sekcje lub Asocjacje. Lista kandydatów sporządzona
zgodnie z niniejszym punktem jest przedkładana Walnemu
Zgromadzeniu Towarzystwa celem jej ogłoszenia. Pełna
dokumentacja dotycząca wyborów Członków Zarządu Głównego
zgodnie z punktem 5.8.a jest przekazywana przez Komisję Wyborczą
do Zarządu Głównego.
|
powrót do góry>>>
|
Zasady zgłaszania kandydatów
do władz PTK - komunikat Komisji Wyborczej |
Zasady zgłaszania kandydatów do władz PTK - komunikat Komisji
Wyborczej
22.02.2011
Szanowni Państwo,
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy z dniem 26 stycznia br. dokonał
rejestracji zamian w Statucie PTK. W związku z powyższym
wszystkie struktury Towarzystwa obowiązuje nowa ordynacja
wyborcza.
Zasady zgłaszania do Komisji Wyborczej PTK kandydatur do władz
Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w kadencji 2011-2013
1) Komisja Wyborcza zbiera zgłoszenia kandydatów na:
a. członka Zarządu Głównego, Komisji Rewizyjnej, Komisji Nagród
i Komisji Wyborczej
UWAGA: Nie można zgłaszać jako kandydatów na członka ZG osób,
które były członkami ZG nieprzerwanie w ciągu dwóch ostatnich
kadencji (2007-2009 i 2009-2011) oraz jako kandydata na członka
ZG lub Komisji Rewizyjnej osób, dla których od zaprzestania pełnienia
funkcji Członka Komisji Wyborczej nie upłynął okres 2 lat.
b. Prezesa -elekta PTK.
UWAGA: Nie można zgłaszać osób, które w przeszłości pełniły
funkcję Prezesa PTK.
2) Każda Asocjacja, Oddział, Sekcja lub Grupa Członków może
zgłosić 3 kandydatów do Zarządu Głównego, Komisji Rewizyjnej
oraz do Komisji Nagród oraz dowolną liczbę kandydatów do
Komisji Wyborczej, przy czym rekomenduje się, by było to nie więcej
niż 3 kandydatów. Do zgłoszenia należy dołączyć wszystkie
wymienione poniżej dokumenty:
a. list poparcia odpowiednio Sekcji, Asocjacji lub Oddziału; w
przypadku Grupy Członków zgłoszenie winno być podpisane przez
wszystkie osoby wchodzące w jej skład;
b. życiorys kandydata;
c. list motywacyjny kandydata z jego zgodą na kandydowanie i
deklaracją uczestniczenia w działalności danego organu PTK
przez pełną kadencję.
3) Każda Asocjacja i Sekcja może na swoim Walnym Zgromadzeniu
wybrać jednego kandydata do ZG i zgłosić go Komisji Wyborczej.
Do zgłoszenia należy dołączyć wszystkie wymienione poniżej
dokumenty:
a. list poparcia odpowiednio Sekcji lub Asocjacji podpisany przez
Zarząd Sekcji lub Asocjacji z informacją, iż kandydat został
wybrany na Walnym Zgromadzeniu Sekcji lub Asocjacji
b. protokół Walnego Zgromadzenia (z wyszczególnieniem liczby głosów
oddanych na kandydata) wraz załącznikami do protokołu, tj. listą
obecności uczestników WZ i kartami wyborczymi z tajnego głosowania;
c. życiorys kandydata;
d. list motywacyjny kandydata z jego zgodą na kandydowanie i
deklaracją uczestniczenia w działalności ZG przez pełną
kadencję.
4) Zarządy Sekcji, Zarządy Asocjacji, Zarządy Oddziałów
oraz Grupy Członków mogą zgłaszać kandydatury na Prezesa -
elekta PTK. Do zgłoszenia należy dołączyć wszystkie
wymienione poniżej dokumenty:
a. list poparcia Sekcji, Asocjacji, Oddziału; w przypadku Grupy
Członków zgłoszenie winno być podpisane przez wszystkie osoby
wchodzące w jej skład;
b. życiorys kandydata;
c. list motywacyjny kandydata z jego zgodą na kandydowanie na
funkcję Prezesa -elekta w kadencji 2011-2013, objęcie funkcji
Prezesa PTK
w kadencji 2013-2015 w przypadku jego wyboru i deklaracją
aktywnego uczestniczenia w działalności PTK w następnej
kadencji bez względu na wynik wyborów.
Przygotowane wg opisanych zasad zgłoszenia należy przesyłać
do dnia 21.09.2011.
na adres:
Komisja Wyborcza Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego
Ul. Stawki 3 A lok. 1-2
00-193 Warszawa
Komisja Wyborcza PTK
|
powrót do góry>>>
|
|